AKO SA SPRÁVNE SAUNOVAŤ

Či už patríte k tým, čo pravidelne navštevujú sauny, alebo wellness centrá, alebo ste naopak len nováčikom v saunových procedúrach, mali by ste dodržiavať isté pravidlá. Nie každý však vie, ako sa správne saunovať a tak sme pre Vás pripravili ne-písané pravidlá, ktoré by ste mali dodržiavať :

1. Dôkladne sa pred vstupom do saunových priestorov osprchujte teplou vodou a umyte mydlom. Uľahčíte tak telu otváranie pórov, zbavíte  sa povrchových nečistôt a pripravíte telo na samotné saunovanie.

2. Do sauny vstupujte až po dôkladnom utretí a nahí, zabalení v plachte či osuške, ktorú v saune použijete na podloženie každej časti Vášho tela. Najlepšie je, keď v samotnej saune už nie ste zabalení. V saune sa správame ohľaduplne k ostatným a nevyrušujeme ani hlasným rozprávaním.

3.  V parnej saune platia trochu iné pravidlá. Do pary vstupujte bez plachty. V každej parnej saune by mala byť hadica na osprchovanie sedadla, aby ste si mohli sadnúť na čisto opláchnuté miesto. Na lavicu si sadajte nahí, poprípade si miesto môžete podložiť malým uteráčikom. Keby ste tam sedeli v plachte, alebo osuške na saunovanie, po vyjdení z parnej kabíny by bola mokrá a nevhodná na použitie do fínskej sauny či v odpočivárni. Po saunovej procedúre, lavicu na ktorej ste sedeli opäť osprchujte.

4. V saune by ste sa mali riadiť svojimi pocitmi a podľa nich si vyberať aj stupne teploty. V zásade platí, že teplo stúpa nahor, teda čím vyššie vo fínskej saune sedíte, tým bude teplota vyššia. Čas na zotrvanie v saune by mal byť úplne individuálny a mali by ste sa v nej zdržiavať len pokiaľ Vám to je príjemné. Neexistuje žiadna odporúčaná doba, ktorá by sa musela dodržiavať. Počas pobytu v saune je najlepšie ležať, alebo sedieť s vyloženými nohami, aby bolo telo v jednej teplotnej úrovni.

5. Po vyjdení zo sauny sa vždy osprchujte. V žiadnom prípade sa nevrhajte do ochladzovacieho bazéna bez osprchovania. Do ochladzovacieho bazéna je najlepšie vstupovať pomaly a zotrvať tam, kým sa nedostaví pocit chladu. U niekoho to je niekoľko sekúnd a u iného to môžu byť aj minúty.

6. Nasleduje odpočinok, ktorý by mal trvať minimálne tak dlho, ako ste boli v saune. Telo po saunovaní ocení zvýšený prísun kyslíka a samozrejmosťou je aj doplnenie tekutín.

7. Saunový proces opakujte asi 3 krát po sebe. Záleží od toho, koľko času máte k dispozícii. V prípade, že máte času viac, môžete si prestávky medzi jednotlivými saunovaniami predĺžiť a saunovanie tak môžete opakovať aj viackrát.

8. Po skončení saunovania by ste mali ešte relaxovať. Po záverečnom saunovaní sa už neumývajte mydlom.

9. Pri saunovaní v infrasaune je najlepšia poloha v sede a nie poležiačky. Ohrievače sú umiestnené tak, aby najviac úžitku zo žiarenia poskytli osobe sediacej vo vzpriamenej polohe. Nie je dôležité, aká teplota je vo vnútri infrasauny, keď do nej vstúpite. Výrazné potenie totiž nastáva až po 15 minútach. Z tohto dôvodu nie je nutné čakať až sa infrasauna naplno rozohreje. Najlepším riešením je vstúpiť do nej pri jej zapnutí a zahrievať sa spoločne so saunou. Po dokončení saunovania nie je ideálne sa okamžite sprchovať. Vaše telo sa totiž počas saunovania zahrialo a bude sa aj naďalej po určitú dobu potiť aj po opustení infrasauny. Posaďte sa a nechajte Vaše telo potiť, zatiaľ čo sa bude ochladzovať. Akonáhle sa budete cítiť dostatočne príjemne, dajte si vlažnú (nie studenú) sprchu a neodporúča sa používať mydlo.


sauny, masaze, zabaly
  • CADHOC - darčekový kupón
  • Chèque Mèdical - zdravotný kupón
  • doxx
  • benefitplus
  • edenred
  • edenred
tien